נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה: 08-8558790  |  072-2333709  פקס: 08-8558780      info@gocargo.co.il

מעבר דירה לחו"ל

מרגע קבלת ההחלטה לביצוע מעבר דירה לחו"ל אפשר כבר להתחיל את הליך המעבר. לא צריך למהר לשים הכול בארגזים אבל מומלץ לפנות לחברות שילוח בינלאומי לקבלת ייעוץ והכוונה, לבדוק ולברר כמה שיותר פרטים על ההליך המנהלתי – טפסים למילוי והצהרות מכס כמו גם על המטלות הצפויות לכם לקראת המעבר לחו"ל. כדי לקבלת הכוונה מתאימה כדאי טרם הפנייה לחברות השילוח לנסות ולהעריך את נפח התכולה, מוצרים חריגים – מקרר, כלי רכב, פריטי אומנות ודומים אחרים, כך במהלך הבירור הראשוני תוכל החברה להמליץ לכם כיצד לארוז ולשלוח את החפצים בדרך בטוחה ויעילה שיגיעו ליעדם תקינים ובשלמותם.

על פי רוב דרך השילוח המומלצת והבטוחה יותר היא שילוח ימי – אריזת החפצים במכולה והובלתם באונייה לנמל בארץ היעד. הובלה ימית היא דרך משתלמת למשלוח תכולת דירה הן מבחינת נפח המכולה הגדול שמסוגל להכיל פריטים רבים, האפשרות לשלוח מוצרים בגדלים חריגים לרבות כלי רכב ממונעים ולנייד אותם לאחר מכן באותו אופן גם ביבשה עד לדירה החדשה ברכב כבד המתאים להובלת מכולות ומשקלים כבדים באופן בטיחותי.

הובלה ימית אינה פתרון השילוח היחיד. לקוח המעוניין להוביל את חפציו האישיים יכול לעשות זאת בשילוח אווירי. שילוח אווירי אמנם יקר יותר אך הוא שירות המתבצע לכל עיר עם נמל תעופה מה שיכול לחסוך בעלויות ההובלה היבשתית וגם לקצר משמעותית את זמני הגעת המשלוח. אם ללקוח יש נפח תכולה קטן יחסית ואינו זקוק למכולה או שיש ברשותו מספר פריטים יקרי ערך שחשוב לו שיגיעו במהירות ליעד הוא יכול לבחור לשלוח את התכולה בהובלה אווירית. חשוב לציין כי תיאומי ההובלה, מילוי טפסים והצהרות מכס אמנם דומות בין סוגי השילוח אך יש לבדוק באופן פרטני את הנהלים הנוגעים לדרך השילוח שבחרתם ולהתייעץ עם מומחים לנושא, עמילי מכס וחברות שילוח בעלות ניסיון מתאים.

בחירת חברת שילוח בינלאומית לביצוע רילוקיישן צריכה להיות קפדנית, מדובר בתכולת דירה שלמה, חפצים אישיים שישונעו ממקום למקום בידיים זרות וצריכים להגיע בשלמותם על מנת להקל על המעבר לחו"ל ולתת תחושת בית ושייכות במקום החדש. בחיפוש ברשת נמצאות שלל חברות שילוח, מומלץ להתמקד בחברות מקצועיות המתעסקות בעיקר בהובלות רילוקיישן, לקרוא על החברה ורצוי לקבל המלצות ממכרים שעברו תהליך מעבר דירה לחו"ל או מאנשים פרטיים שעבדו בעבר עם חברת השילוח למשלוח תכולת דירה, פרט להמלצה על חברה להובלה צפוי שתקבלו מספר טיפים לקראת המעבר הצפוי.

ישנן חברות שילוח המתמקצעות בהובלות רילוקיישן לארצות מסוימות במידה וזה יכול לשרת את הלקוח כדאי לפנות לחברה כזו לייעוץ ולבדוק את מקצועיותה. מומלץ לבצע השוואה בין מספר חברות בנוגע לשירותים שהן מציעות והמחיר שהן גובות עבור השירותים. היות והתהליך ארוך כדאי להתחיל בחיפוש כמה שיותר מוקדם ולהבטיח תנאי שילוח ראויים לתכולת הבית שלכם.

לאחר שנמצאה חברת שילוח בינלאומי מתאימה עליכם להגיע לפגישה עם הנציג מוכנים. עליכם לדעת תאריכי נסיעה והגעה צפויה ליעד, תקציב מסודר למעבר, הערכה ראשונית לנפח התכולה, מידת עניין באחסון תכולה בארץ לטווח קצר או ארוך והובלות חריגות אם יש. במקביל לעבודה עם נציג חברת ההובלות עליכם לטפל בעדכון פרטים, צמצום נכסים שאינכם זקוקים להם ותשלום חשבונות לפני המעבר. נציג החברה יכוון אתכם לטפסים שעליכם למלא ותוכלו להיוועץ איתו לגבי מילוי הטפסים והצגת מסמכים נוספים אם נדרשתם.

לאחר הטיפול הבירוקראטי-מנהלתי תפנו זמן להתחיל לארוז, קיימת אפשרות שחברת ההובלות תבצע את האריזה עבורכם בתוספת תשלום. ברגע שהתכולה מוכנה להובלה היא מועמסת לרכב כבד ומועברת לאזור אחסון זמני של החברה, מוכנס למכולה ומעובר לאזור טעינה-פריקה בנמל ימי או יבשתי בהתאם לאופן ההובלה ובצירוף המסמכים והאישורים הדרושים.

במהלך טעינת ופריקת הציוד הוא צפוי לעבור ביקורת מכס שהיא זכות המדינה ואין אפשרות להתנגד לכן רצוי לא לנסות להתחכם ולעבוד על פי הנהלים והחוק ולהימנע מקנסות ועיכובים אפשריים. במידה ויש צורך בכך אפשר לפנות לעמיל מכס דרך החברה או באופן פרטי על מנת לשחרר את התכולה מפקיד המכס. ברגע שהמכולה הגיעה לארץ היעד היא ממשיכה את דרכה לבית החדש בהובלה יבשתית על גבי רכב כבד מתאים שם פורקים המובילים את התכולה ובזאת מסתיים תפקיד החברה ואתם מתחילים לבנות חיים חדשים.